interVIU cu Stefan

Imi plac oamenii cu care pot vorbi deschis. In fata carora nu trebuie “sa fac frumos”. Stefan este unul dintre ei (putini, de altfel, sunt doar vreo doi) iar interviul acordat lui este cel mai nebun din cate am dat pana acum. Stefan, multumesc, te asteapta o rafala de blitz-uri duminica la Bucuresti!

Simona Andrei, cu urechea de fotograf, a ascultat cu o atenție alb-negru întrebările mele răgușite, și mi-a oferit următoarele răspunsuri pe post de cadre. Când am aflat că a absolvit Facultatea de Litere, Istorie, Filosofie, secția Filosofie, Universitatea Dunărea de Jos Galați (licențiat în 2007), am înțeles multe altele. Nu, nu secretul universului, ce să facem cu el când noi trăim în inima lui (a secretului)? Simona Andrei a venit la manifestarea literar artistică Pariu pe Prietenie cu fotografiile deschise către un public și el deschis la tot ceea ce reprezintă fereastră de fugă. A fost pentru prima oară în acest eveniment când literatura a fost acompaniată și vizual, nu doar de acorduri. S-a deschis un spațiu de evadare, de pătrundere spre zonele alea, din care am revenit cu brațele pline de cuvinte, pe care i le-am oferit.
Membră a grupului Athanor, nu mă miră că în răspunsurile de mai jos a știut să amestece cuvintele bine-bine, până au devenit fotografii.

Dragă Simona, înainte de a începe interVIUL acesta, hai să ne oprim aici în cafeneaua asta imaginară, să privim lumea din jur și să ne prefacem că plouă. Ce zici? Apropo

Ștefan Ciobanu: Te poate stropi o ploaie fotografiată?

Simona Andrei: Te poate stropi și chiar dacă tu nu fotografiezi o ploaie…te poate stropi o privire, o înclinare a capului, un colț de stradă, o imaginară aripă suspendată deasupra inimii…Mai mult, va mirosi a asfalt ud, a ploaie de vară, inevitabil te vei uda la picioare, iți vei dori să te fi încălțat cu ceva mai gros când ai plecat de-acasă, iți vei dori să ai starea norului din care picură, știi, de fapt norii se scutură de râs când ploua…vei dori să devii ploaia însăși…

…Cadrul general…

Ș.C: Dă o definiție vieții care să conțină cuvântul fotografie.

S.A: De cele mai multe ori viața este o fotografie care vine de niciunde, când nimeni nu a strigat pasărica-cucu! ca să te facă atent…vei ieși ciufulit, holbat și cu un rictus în loc de zambet.

(continuarea interviului pe alexandervsalexander.blogspot.ro)

2 thoughts on “interVIU cu Stefan

  1. ce minunate sunt toate aceste întrebări şi răspunsuri (şi interviul precedent, l-am citit şi pe el cu mare plăcere). căutam ceva despre maestrul zen Dogen şi am găsit ceva pentru Semnul de Apă, m-am gândit imediat la tine 🙂

    Dogen wrote: “Since ancient times wise ones and sages have
    also lived by the water.When they live by the water they catch fish or they
    catch humans or they catch the Way. These are traditional water styles.
    Further, they must be catching the self, catching the hook, being caught
    by the hook, and being caught by the Way.”

Leave a Reply

